Delfinai ir juodosios palydovės

Turbūt nustebote apie ką aš čia? Aha, nustebau ir aš kai grįžę iš safario ir vėl išsiruošėme į naują ekskursiją. Šį kartą labai norėjome paplaukioti keistais laiveliais, paskanauti žvejų miestelio kulinariniais šedevrais ir žinoma pamatyti laisvėje užaugusius delfinus. O kas tos juodosios palydovės? Greitai sužinosite ir jūs.

Taigi, jau 5 ryto laukėme mus paimsiančios mašinos. Atvažiavo toks gana nemažas autobusas. Tada pamanėme, negi mūsų keturių žmonių grupę veš tokia didele mašina. Greitai supratome, kad reikėjo keltis taip anksti vien todėl, kad reikėjo surinkti visus turistus iš visų viešbučių išsidėsčiusių  Mombaso kryptimi.

Pirma s sustojimas įvyko gan greitai, tik pasukus iš pagrindinio kelio. Išvydome didžiulius geleižinius vartus, apaugusius vešlia žaluma. Laukėme kol jie atsidarys ir išvysime pirmuosius, prisijungsiančius prie mūsų grupės. Laukėme….laukėme…uodai pradėjo kasti…laukėme. Vairuotojas supykęs pradėjo belsti į vartus. Laukėme toliau. Po kokių 20 minučių vartai pagaliau atsidarė ir išplasnojo dvi juodaodės paaulgės, abi tokios išsipusčiusios, lakuotais nagučiais, su D&G rankinukais ir nepriekaištingai sušukuotomis garbanėlėmis. O iš paskos šių mergaičiukių, lėtai į auobusą  įsiūbavo šešiasdešimtmetis, lengvai apsvaigęs, smarkiai apsirūkęs, baltaodis Fredis.  Visiems buvo aišku kas čia ir kaip. Fredis buvo toks labai arogantiškas tipelis. Vėliau sužinojome, kad jis yra kažkokios Mombaso muzikos grupės gitaristas.  Kodėl paminėjau šią situaciją? O todėl, kad jau viešbutyje teko pastebėti daug pagyvenusių baltaodžių, kuriuos lydi dailiosios juodaodės. Kartais jos atrodo vyresnės, kartais jaunesnės, o paskutinė, kurią išvydome savo išvykimo dieną, buvo dar visai vaikas. Nors viešbutyje, skelbimų lentoje pakabintas didžiulis plakatas, kuriame pavaizduoti juodaodžiai vaikai ir rašoma, kad reikia kovoti su vaikų išnaudojimu, visa tai tik žodžiai… Patikėkite, kai ta jauna mergaičiukė sėdėjo ir valgė restorane šalia pagyvenusio dėdės, ne vien tik mūsų grupei buvo nejauku valgyti šalia. Ekskursijoje pas delfinus pagaliau tapo aišku, kad juodosios palydovės-tai kasdienybė, nieko gėdingo, nieko šokiruojančio ar neteisėto. Paauglės tiesiog stegiasi rasti geresnę vietą po saule…

Kol atvažiavome į žvejų kaimelį, buvo gal kokios 9 valandos ryto.  Mūsų grupėje buvo kelios poros olandų, anglų, prancūzų ir net jaunavedžiai japonai. Visus sulaipino į tokį keistą žvejų laivelį ir palengva pradėjome savo kelionę toliau.

Pirmiausiai norėjome pamatyti delfinus. Dabar kaip tik prasidėjo jų poravimosi metas, todėl turėjome šiokių tokių šansų pamatyti juos iš kiek galima arčiau. Jau iš toli pamatėme jų porelę, kuri plaukė tiesiai link mūsų laivelio. Buvo smagu žiūrėti kaip delfinai linksmai skriejo vandens paviršiumi, „šoko“ poravimosi šokį ir džiugiai sveikino mūsų grupę.

Vėliau visi išsimaudėme Indijos vandenyne, kas norėjo, galėjo panardyti vandens paviršiumi ir pasigrožėti koralais bei jūros žuvimis. Nors vėliau draugai prasitarė, kad Raudojoje jūroje kur kas įdomesnis dugnas ir didesnė žuvų gausa. Pietus valgėme žvejų kaimelio kavinėje, kuri stovėjo ant jūros kranto uolos. Patik kavinė gan neįprasta. Lubos uždangstytos medvilninėmis skaromis, tuoleto durys bei dušinė taip pat apkamšytos margaspalvėmis skaromis. Niekur dar nesu mačiusi tokio dizaino sprendimo. Sakyčiau nelabai vykusio ir nelabai higieniško.

Tačiau maistas tikrai nenuvylė. Nesigilinsiu į tai kaip tas maistas buvo pagamintas. Greičiausiai tokio tipo kavinukė Lietuvoje niekada negautų leidimo prekiauti pagamintu maistu. Bet kam tai rūpi, kai labai norisi valgyti ir tau prieš nosį puikuojasi didžiulis, virtas krabas. Mmmm, labai skanu! O vėliau atnešė anglyse keptą žuvį su ryžiais ir keistu kokosiniu padažu. Pavalgėme kaip tikri gurmanai.

Jau grįžtant į krantą linksmai dainavome tradicinį Kenijietišką „šlagerį“. Viešbutį pasiekėme 5 val. Vakare ir iš karto nėreme į baseiną.  Sakyčiau pats didžiausias šiltų kraštų privalumas yra baseinas. Kai taip karšta, iš jo tiesiog negali išlipti savo noru.